بهترین داروی ترک سیگار چیست؟

در این مقاله می خواهیم به شما بهترین داروی ترک سیگار را معرفی نماییم. امروزه یکی از دغدغه های اصلی افراد سیگاری، ترک آن می باشد. به همین منظور ترک سیگار را به عنوان یکی از سخت ترین کار ها در زندگی خود می دانند. علاوه بر این، برخی از افراد سیگاری توانایی ترک کردن سیگار به تنهایی را ندارند. لذا آن ها می توانند از اطرافیان خود، مشاوران، پزشکان و دوستان نزدیک کمک بگیرند.

همچنین از بهترین داروی ترک سیگار و دیگر داروهای موثر برای رهایی از این مشکل سخت، استفاده کنند. معمولاً یکی از بهترین داروهای ترک سیگار برای افراد سیگاری، نیکوتین می باشد. این دارو که تاثیر گسترده ‌ای در ترک سیگار دارد، نیاز به نسخه پزشک دارد. به همین منظور افراد می توانند برای ترک سیگار با مراجعه به پزشک از دستورالعمل های او برای راحت ترک کردن این مواد اعتیاد آور بهره مند شوند. دوره مصرفی نیکوتین ۶ ماه است.  افراد سه ماه اول می بایستی این دارو را به طور مداوم مصرف کنند. اما در سه ماه بعد، مصرف دارو کمتر می شود و دوز آن پایین می آید. لذا افراد میل کمتری به سیگار کشیدن پیدا می کنند. در نتیجه می توانند برای همیشه از این دغدغه بزرگ خلاص شوند.

داروی ترک سیگار

داروی ترک سیگار

سیگار

عوارض:

 اما همان طور که می دانیم، هر یک از داروها علاوه بر خاصیت هایی که دارند، دارای عوارض نیز می باشند. لذا نیکوتین هم که به عنوان بهترین داروی ترک سیگار مصرف می شود، دارای عوارض مختلفی است که عبارت اند از:

  • سرفه و عطسه
  • آبریزش بینی
  • حساسیت های گلو
  • اشتها نداشتن و…..

افراد در صورت داشتن این علائم و خوب نشدن پس از مدت طولانی، می توانند  به پزشک مراجعه کنند.

 

 

روش های ترک سیگار:

یکی از روش های ترک سیگار ، مراجعه به پزشک می باشد. زیرا پزشکان علاوه بر تجویز بهترین داروی ترک سیگار ، برنامه غذایی و روش های دیگر نیز پیش پای آن ها قرار می دهند. علاوه بر این روش‌های خانگی نیز نقش گسترده ‌ای در ترک سیگار دارند. به عنوان مثال افراد می توانند از موادی که دارای نیکوتین هستند، در خانه استفاده کنند. سپس با کم کردن مصرف آن، میل شان به سیگار کشیدن کمتر می‌ شود.

شانس در برابر ترک این ماده زیانبار:

دیگر کارهایی که شانس افراد را در ترک کردن سیگار افزایش می دهد، عبارت اند از:

  • ورزش کردن برای سلامتی مفید و ضروری می باشد. همچنین سبب کاهش استرس می ‌شود. بنابراین افراد برای ترک سیگار اگر ورزش منظم داشته باشند می توانند راحت تر از این مشکل سخت رها شوند.
  • افراد هنگامی که میل به سیگار کشیدن دارند، می توانند از آدامس، آبنبات و شکلات و… استفاده کنند.
  • دوری از مکان هایی که افراد سیگاری در آنجا حضور دارند، اراده افرادی را که در حال ترک سیگار هستند، افزایش می دهد.

پس در ترک سیگار هیچ ناامیدی وجود ندارد. همچنین افراد می ‌توانند با کمک اطرافیان خود و روش های مختلف از این مشکل سخت و پیچیده خلاص شوند.

داروی ترک سیگار

داروی ترک سیگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *