درمان خانگی سنگ کلیه با کمک روش های طب سنتی

درمان سنگ کلیه امروزه به کمک برخی از خوراکی ها به صورت خانگی با استفاده از دانش طب سنتی امکان پذیر شده است. در این مقاله ابتدا برای شما شرح خواهیم داد که اصلا علت سنگ کلیه چیست. سپس به سراغ راه هایی خواهیم رفت که به کمک آنها سنگ کلیه درمان می شود. ایجاد سنگ کلیه به علت کریستال شدن بری از ترکیبات در کلیه ها است. ترکیباتی چون اگزالات کلیسم و نیز نمک ها و … از این قبیل مواد هستند. به تمام این عوامل که سبب سنگ کلیه می شوند از دست دادن آب را هم اضافه کنید. نباید اجازه دهید که بدن بیش از اندازه خشک شود و ترکیب شدن مواد معدنی و نمک صورت گیرد.

ممکن است سنگ کوچکی در کلیه ایجاد شود که بدون اطلاع خود شما دفع شود. اما سنگ های بزرگتر آزار بیشتری دارند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند. بهتر است پیش از استفاده از هرگونه روش درمانی اقدام به گرفتن مشورت از دکتر خود کنید. چرا که ممکن است داروهایی که می خورید با دارو هایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت دارای تداخل باشند. با ما باشید تا چندین راه موثر برای درمان خانگی سنگ کلیه به شما معرفی کنیم.

درمان سنگ کلیه با روش های طب سنتی و داروهای گیاهی

قرار است در این بخش برای شما بهترین دارو های گیاهی و روش های موثر را برای درمان سنگ کلیه معرفی کنیم. توصیه می کنم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

عصاره لیموی تازه

سیترات که در لیمو وجود دارد بر رسوباتی که دارای کلسیم هستند تاثیر میگذارد. رسوباتی که در تماس سیترات تجزیه می شوند. یادتان باشد که این ترکیب را به صورت خالص تهیه کنید. امروزه دیده می شود روی برخی از شیشه های آبلیمو مواد شیرین کننده ای را به عنوان ترکیبات آبلیمو در کنار عصاره لیمو معرفی می کنند که برعکس خاصیت ایجاد سنگ کلیه را دارند. با مصرف دو لیوان آبلیمو صبح پیش از غذا و شب قبل از شام به رفع این مشکل کمک کنید.

عصاره نعناع

نعناع از چندین روش تاثیر مثبت خود را بر درمان سنگ کلیه اعمال می کند. اول به کمک ترکیبات خود سبب تثبیت میزان اسید اوریک می شود. این تثبیت اسید اوریک مانع از ایجاد سنگ می شود. از طرف دیگر اسید استیک نعناع تاثیر مثبتی بر انحلال رسوبات سنگی دارد. برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه یک قاشق چای خوری نعناع را روزانه مصرف کنید.

آب خالص

می توان نوشیدن آب را ساده ترین و در دسترس ترین روش های درمان سنگ کلیه دانست. همانطور که گفتیم رسوب کردن ترکیبات در کلیه عامل اصلی سنگ کلیه هستند. برای ممانعت از این رسوب شدن ترکیبات باید نوشیدن آب کافی را در دستور کار قرار داد. در صورتی که روزانه 12 لیوان آب را بنوشید تاثیر بسیار مثبتی بر دفع سنگ کلیه خواهد شد.

سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان منبع اسید سیتریک سبب حل شدن رسوبات کلسیمی می شود. می توانید دو قاشق از این ماده را با حدود 230 میلی لیتر آب مخلوط کنید و مصرف کنید. خواهید دید علائم سنگ کلیه متوقف شده و رو به کاهش خواهد گذاشت. می توانید چندین نوبت این ترکیب را در روز مصرف کنید. بهترین زمان برای مصرف این ترکیب قبل از غذا است.

عصاره گندم

یکی از ترکیباتی که حجم ادرار را زیاد می کند همین عصاره گندم یا آب گندم است. زیاد شدن ادرار خود سبب راحت تر شدن فرایند دفع ادرار خواهد شد. به علاوه اینکه در عصاره گندم ترکیبات پاداکسنده و یا همان انتی اکسیدان موجود است. این مواد سبب بهبود عملکرد دستگاه دفع ادرار در دفع مواد معدنی خواهد شد.

لوبیا

علت توصیه ما به استفاده از لوبیا برای انحلال سنگ کلیه موجود بودن مقدار زیاد منیزیم در آن است. منیزیم در کاهش سنگ کلیه و علائم سنگ کلیه تاثیر شایانی دارد. برای این کار بهتر است ابتدا غلاف لوبیا ها را جدا کنید. در مرحله بعد هم اجازه دهید با شعله کم تا 5 یا 6 ساعت به آرامی جوش بخورد. سپس می توانید آن را مصرف کنید.

خارخسک

تاثیر خارخسک سبب می شود تا میزان فسفات ادرار کاهش یابد. همین افت میزان فسفات سبب می شود تا تشکیل سنگ دشوار شود. به علاوه اینکه این دارو برای افزایش حجم ادرار نیز کارامد است. از این طریق مواد معدنی بیشتر حل شده و خطر و علائم سنگ کلیه کاهش می یابند.

عصاره کرفس

در کرفس حجم قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها دیده می شوند. به علاوه وجود ترکیباتی که سبب فزایش حجم ادرار می شوند نیز در کرفس دیده می شوند. در صورتی که به غذای خود کرفس اضافه کنید یا آب آن را به طور روزانه مصرف کنید کمک شایانی به کاهش علائم سنگ کلیه خود کرده اید.

روغن زیتون

در صورتی که صبح اول وقت روغن زیتون را مصرف کنید یکی از بهترین گزینه ها را برای درمان فوری سنگ کلیه انتخاب کرده اید. این ماده عبور سنگ های کلیوی را تسهیل کرده و باعث کاهش علائم سنگ کلیه می شود.

آب انار

انار هم مانند بسیار از مواد دیگری که در این مطلب به آنها اشاره کردیم خاصیت پاداکسندگی یا انتی اکسیدانی دارد. این مواد انتی اکسیدان سبب کاهش شانس ابتلا به سنگ کلیه می شوند. به علاوه اینکه به عبور آسان سنگ ها نیز کمک می کنند.

برای درمان سنگ کلیه وزن خود را کم کنید.

یکی از راه های جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کاهش وزن و داشتن رژیم غذایی سالم است. برای همین باید استفاده از کربوهیدرات های بی کیفیت و یا کافئین و نوشیدنی الکلی را کاهش دهید. این مواد خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهند.

معرفی قوی ترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه تفتیت حصات

تیم تخصصی عطاری شفا با مدیریت آقای سید علی میر مقتدایی پس از سالها تحقیق و بررسی توانسته اند داروی گیاهی درمان سنگ کلیه را کشف و ثبت اختراع نمایند و پس از طی فرایند قانونی موفق به اخذ مجوز ثبت دارو از وزارت بهداشت

با شماره ثبت 4591394080876488 یکی از بهترین داروهای درمان سنگ کلیه شناخته شده است .

تفتیت

دفع سنگ کلیه

ویژگی داروی درمان سنگ کلیه تفتیت خصات

  • دفع بدون درد سنگهای مجرای ادرای ( کلیه – حالب – مثانه )
  • دوره مصرف کوتاه مدت 6 روزه
  • بدون انجام حرکات ورزشی برای دفع سنگ
  • بدون التهاب و فشار به کلیه
  • قویترین داروی سنگ کلیه
  • کاملا طبیعی و گیاهی و استفاده راحت دارو و دفع بدون درد
  • استفاده از بهترین دارو گیاهی سنگ کلیه و  قویترین داروی سنگ کلیه گیاهی بدون عوارض جانبی و مورد تایید وزارت بهداشت
  • رفع و شنشوی کامل و پاک سازی کلیه و مجرای و مثانه  از سنگ
  • رفع عفونت و رفع التهاب و ترمیم زخم ناشی از سنگ کلیه
  • داروهای گیاهی سنگ کلیه
  • انحلال و خرد نمودن سنگ کلیه و مثانه ( تفتیت حصات )

جهت خرید داروی سنگ شکن و درمان سنگ کلیه تفتیت حصات کلیک کنید.

جمع بندی

در این مطلب درباره روش های خانگی درمان سنگ کلیه و موادی که در این باره مفید هستند توضییحات مفیدی را ارائه کردیم. دانستید که مواد دارای اسید سیتریک و یا اسید استیک و نیز مواد انتی اکسیدان دارای خاصیت درمانی برای سنگ کلیه هستند. یادتان باشد که برای مصرف هریک از مواد فوق در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک مشورت کنید. ممکن است این داروهای گیاهی با داروهای دیگر نظیر انتی بیوتیک و … دارای تداخل باشند. یادتان نرود که نوشیدن آب را بااهمیت و تاثیرگذار برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *