آشنایی با سنگ کلیه و انواع روش های درمان فوری سنگ کلیه

قطعا شما به دنبال بهترین روش های درمان فوری سنگ کلیه در خانه هستید که به این سایت مراجعه کرده اید. همان طور که می دانید کلیه ها وظایف مهمی را در بدن به عهده دارند. یکی از این وظایف دفع مواد زاید و املاح اضافی از بدن است. برای دفع سنگ و درمان فوری سنگ کلیه با قوی ترین داروی گیاهی راهکارهایی متفاوتی وجود دارد. با ما همراه شوید تا در ادامه به صورت کامل برای شما راهکارهای درمان فوری سنگ کلیه را توضیح دهیم.

 

سنگ کلیه چیست؟ علل، علائم، درمان

سنگ کلیه چیست؟ علل، علائم، درمان

 

سنگ کلیه چیست؟

یکی از وظایف سنگ کلیه ها تصفیه خون است. کلیه ها مواد معدنی اضافی و اوره را از خون خارج می کنند. کلیه ها با این کار خون را تصفیه می کنند. بعد از آن این املاح اضافی از خون خارج می شوند و به کلیه ها می روند. سپس این املاح از طریق ادرار دفع می شوند. هنگامی که این املاح در کلیه ها انباشته می شوند منجر به تشکیل سنگی مانند کریستال در کلیه می شوند. در هر دو کلیه امکان تشکیل سنگ وجود دارد. این سنگ ها باعث مختل شدن دستگاه ادراری می شوند.

 

یکی از علت های بزرگی که باعث ایجاد سنگ در کلیه ها می شود کم آبی بدن است. به هر دلیلی که بدن شما کم آب است، شما باید با زیاد نوشیدن آب کم آبی بدن را جبران کنید. به طور معمول باید در روز 8 لیوان آب مصرف کنید. اگر شما در روز زیاد عرق می کنید و بدن شما آب زیادی از دست می دهد باید آب بیشتری مصرف کنید.

هنگامی که بدن شما کم آب می شود سرعت املاح موجود در کلیه ها کاهش می یابد و باعث انباشته شدن املاح در کلیه ها می شود. در نتیجه باعث تولید سنگ هایی که مانند کریستال هستند در کلیه می شوند. پس مصرف آب را در روز شوخی نگیرید و سعی کنید روزی 7 الی 8 لیوان آب را مصرف کنید.

اکثرا سنگ های کلیه ریز مشکل ساز نیستند و بدون علامت و بدون درد به راحتی از طریق ادرار دفع می شوند. اما سنگ های بزرگ و متوسط با علائم و درد های زیادی همراه هستند که بعضی از آنها از طریق ادرار دفع نمی شوند و باید هرچه سریع تر برای درمان فوری سنگ کلیه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

علائم سنگ کلیه و عفونت کلیه

علائم سنگ کلیه و عفونت کلیه

 

 

علائم و نشانه های سنگ کلیه

هنگامی که سنگ در کلیه ها ثابت می ماند و حرکت نمی کند هیچ دردی را احساس نمی کنید. اگر سنگ در کلیه ها حرکت کند و به سمت میزراه برود و دریچه میزراه را ببندد، در ادرار شما اختلال ایجاد می کند باعث و باعث ایجاد درد شدید می شود.

علائم شایع در سنگ کلیه عبارت اند از:

1-ایجاد درد بسیار شدید در پهلو که امکان دارد این درد در زیر شکم هم حس شود.

2-رنگ ادرار از رنگ زرد به رنگ قهوه ای یا قرمز مایل به صورتی تغییر می کند.

3-تب و لرز در صورتی که عفونت ایجاد شده باشد.

4-ایجاد حس سوزش در هنگامی که ادرار می کنید.

5-ادرار بوی بدی می گیرد.

6-باعث حالت تهوع و استفراغ می شود.

7-دچار تکرر ادرار می شوید.

8-میزان حجم ادرار بسیار کم می شود.

به این نکته توجه کنید در صورتی که بیشتر از سه مورد از علائم گفته شده را باهم داشتید، هرچه سریع تر برای درمان فوری سنگ کلیه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 

 

درمان فوری سنگ کلیه

درمان فوری سنگ کلیه

 

عواملی که باعث ایجاد سنگ در کلیه ها می شود

1 – پایین آمدن حجم ادرار

هنگامی که آب بدن شما خشک می شود، حجم ادرار شما کم می شود. این دلیل می تواند به علت کم مصرف کردن آب در روز یا تعریق زیادی بدن شما باشد. هنگامی که ادرارتان غلیظ شد، حتما سعی کنید تا جایی که می توانید مصرف مایعات به خصوص آب را زیاد کنید.

2 – رژیم غذایی نامناسب

یکی از موثر ترین موارد تغذیه شماست. یکی از علت های تشکیل سنگ در کلیه ها ترکیب شدن کلسیم و اگزالات با هم دیگر است. پزشک به افرادی که سنگ کلیه دارند توصیه می کند تا از مواد غذایی مانند اسفناج ، غلات سبوس دار و ریواس پرهیز کنند. زیرا تمامی این مواد غنی از اگزالات هستند.

3 – سدیم

افرادی که بیش از اندازه نمک مصرف می کنند در معرض ابتلا به بیماری سنگ کلیه هستند. سدیم موجود در نمک کمک به تشکیل سنگ در کلیه ها می کند.

4 – پروتئین های حیوانی

یکی دیگر از علت های تشکیل سنگ در کلیه ها اسیدی شدن ادرار است. مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز باعث افزایش اسید اوریک می شود.

5 – چاقی

در افراد چاق احتمال تشکیل سنگ کلیه دو برابر حالت عادی است.

ابتلا به برخی از بیماری ها: بیماری هایی مانند غده پاراتیروئید، اسیدوز توبولی کلیوی، بیماری سیستینوریا و هیپراگزالوری اولیه احتمال مبتلا شدن به سنگ کلیه را افزایش می دهند.

 

 

درمان فوری سنگ کلیه

درمان فوری سنگ کلیه

 

شناخت روش های درمان فوری سنگ کلیه

روش های درمان فوری سنگ کلیه با توجه به نوع و اندازه سنگ ها متفاوت است. اکثرا سنگ کلیه های ریز به راحتی با چند روش ساده دفع می شوند. با آشامیدن آب زیاد ادرار شما زیاد می شود و تقریبا مانع از تولید سنگ در کلیه ها می شود و کمک به دفع سنگ می کند. به شما مسکن هایی مانند ایبوپروفن تجویز می کنند که باعث کاهش درد می شوند، زیرا هنگام دفع سنگ با درد زیادی مواجه می شوید.

همچنین پزشک دارویی برای دفع راحت تر سنگ برای شما تجویز می کند. با این مواردی که گفته شد برای درمان سنگ های ریز استفاده می شود. حال برای درمان سنگ های متوسط و بزرگ روشهای درمانی دیگری وجود دارد. سنگ های بزرگ به راحتی مانند سنگ های کوچک دفع نمی شوند.

 برای درمان فوری سنگ کلیه های بزرگ پزشک روش سنگ شکنی را برای شما تجویز می کند. در این روش با استفاده از امواج صوتی، ارتعاشات قوی ای را ایجاد می کنند. این ارتعاشات قوی می تواند سنگ بزرگ را به تکه های سنگ کوچک تر تبدیل کند. تقریبا حدود 1 ساعت این روش زمان می برد. به دلیل اینکه این روش با درد همراه است، بیمار را بیهوش می کنند تا درد را حس نکند.

 جراحی یکی از راه هایی است که برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود. در علم پزشکی برای سنگ هایی که بیشتر از 6 میلیمتر هستند از جراحی استفاده می شود. در طب سنتی اینگونه نیست و برای سنگ هایی که اندازه آن ها بیشتر از 6 میلیمتر است به کمک روش های تغذیه ای به دفع سنگ در کلیه ها می پردازند.

 

درمان فوری سنگ کلیه

درمان فوری سنگ کلیه

در ادامه با برخی از روش های درمان فوری سنگ کلیه آشنا خواهیم شد. پس با ما در ارتباط باشید تا بهترین روش های درمان سنگ کلیه را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

انواع روش های درمان سنگ کلیه

همان طور که می دانید روش های مختلفی برای درمان کردن بیماری سنگ کلیه وجود دارد. در این قسمت ما به معرفی روش های درمان سنگ کلیه ، می‌پردازیم پس حتما این قسمت را از دست ندهید.

بهترین روش های درمان سنگ کلیه

با توجه به سن، جنس، سبک زندگی، بیماری های زمینه ای و سابقه خانوادگی، می توان سنگ کلیه را در افراد مختلف مشاهده کرد. قطعا هر کدام از ما در خانواده یا اشنایان خود افرادی را داشته ایم که به بیماری سنگ کلیه مبتلاشده اند. سنگ کلیه یک بیماری بسیار دردناک است که می تواند گاهی آنقدر درد شدیدی را ایجاد کند که در آستانه تحمل ما نباشد.

پزشکان بعد از اینکه سنگ کلیه را تشخیص دادند با توجه به نوع سنگ اقدام به تجویز انواع داروی سنگ کلیه و روش های درمان آن می کنند. اما برخی از افراد علاقه دارند که سنگ کلیه خود را بدون مراجعه به پزشک و در خانه درمان کنند. در ادامه به روش های درمانی ویژه و خانگی سنگ کلیه می پردازیم تا بتوانید به طور کامل از این بیماری نجات یابید.

دارو درمانی

داروهای شیمیایی مختلفی برای درمان خانگی سنگ کلیه وجود دارد. از جمله داروی سنگ کلیه تامسولوزین که توسط پزشک برای بیمار تجویز می شود. این داروی قابلیت این را دارد تا روند بیماری سنگ کلیه را در افراد کنترل کند. اما هر نوع دارو و شربت برای درمان خانگی سنگ کلیه متناسب با سن افراد مشخص می گردد.

درمان سنگ کلیه به روش جراحی

گاهی اوقات سنگ کلیه خیلی بزرگ است و در مسیر مثانه قرار می گیرد که با درد شدیدی همراه است. در این موارد معمولا پزشکان جراحی را پیشنهاد می کنند. البته درمان سنگ کلیه به روش جراحی بدون عوارض نخواهد بود. از جمله آنها می توان به وجود خون در ادرار، گرفتگی عضلانی و عفونت اشاره کرد. خب خیلی از افراد ترس از همین عوارض جراحی سنگ کلیه را دارند و ممکن است هرگز به عمل جراحی برای درمان خود تن ندهند.

 سنگ شکنی، یورتروسکوپی، جراحی سنگ کلیه از طریق پوست و جراحی باز، چهار روشی هستند که پزشک می تواند برای دفع سنگ کلیه شما انجام دهد. یک روش دیگر برای درمان سنگ کلیه وجود دارد که در صورت نتیجه بخش نبود جراحی های ذکر شده اناجم می گردد. این روش به لاپاراسکوپیک شناخته می شود که چندان هم بدون عوارض نخواهد بود. پس بهترین روش برای درمان سنگ کلیه قطعا می تواند استفاده از داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان سنگ کلیه باشد.

 

راهکارهای خانگی برای دفع سنگ کلیه

راهکارهای خانگی برای دفع سنگ کلیه

درمان خانگی سنگ کلیه

شاید دوست داشته باشید با کمترین هزینه و عوارض در خانه اقدام به درمان سنگ کلیه خود کنید. مصرف مکرر آب و نوشیدنی های طبیعی می تواند تاثیر چشم گیری در رفع سنگ کلیه داشته باشد. البته استفاد از مواد طبیعی مانند آب لیمو تازه، انواع مرکبات و سزیجات، سرکه سیب، آب کرفس، جوش شیرین، جوانه گندوم و لوبیا قرمز هم به درمان بیماری شما کمک خواهد کرد. این مواد علاوه بر حفظ وزن طبیعی بدن شما در کنار انجام ورزش هایی مانند پیاده روی و دویدن می تواند روند پیشرفت سنگ کلیه را کنترل نماید. 

 

نکته بسیار مهم که باید آن را حتما رعایت نمائید از مصرف موادغذایی مانند نمک، نوشابه و … چشم پوشی کنید

 

درمان خانگی و فوری سنگ کلیه ، را می‌توانید با عصاره های درمانی عطاری شفا که دارای نشان سیب سلامت هستند،به راحتی درمان کنید . برای مشاهده و خرید قوی ترین داروی درمان خانگی سنگ کلیه حتما از مشاوره رایگان ما استفاده نمائید. محصول ارائه شده برای درمان سنگ کلیه بسیار موثر است و هیچ گونه عوارضی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که این دارو حاصل 5 سال و نیم تحخقیق و تلاش مضاعف است. بالای 90 درصد کسانی که داروی سنگ کلیه را از عطاری شفا خریداری نموده اند از نتیجه آن بسیار راضی بوده اند. برای اطمینان خاطر شما عزیزان صدای مشتریانی که پس از مصرف این دارو رضایت کاملی را داشته اند و از همه مهم تر درمان شده اند، در سایت قرار داده شده است.

 

درمان سنگ کلیه با ورزش کردن

درمان سنگ کلیه با ورزش کردن

 

ارتباط ورزش کردن با درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه، kidney stone یا سنگ کلیه می تواند با انجام بعضی از حرکات کششی و ورزش های خاص تا حد زیادی به درمان کامل برسد. ورزش کردن علاوه بر پیشگیری روشی موثر برای درمان خانگی سنگ کلیه ها محسوب می گردد. انجام حرکات ورزشی برای افرادی که دارای وراثت در سنگ کلیه هستند بسیار حائز اهمیت می باشد. 

ورزش های مناسب برای درمان خانگی سنگ کلیه شامل درچرخه سواری، پیاده روی، شنا و ورزش های هوازی هستند. برای دفع سنگ کلیه در خانه دویدن روی تردمیل، ایروبیک و رقصیدن نیز توصیه می گردد. اما پیاده روی روزانه به مدت 30 دقیقه از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر موارد برخوردار است.

 

اضطراب و استرس دلیل اصلی نارسائی و سنگ کلیه است

اضطراب و استرس دلیل اصلی نارسائی و سنگ کلیه است

 

تاثیر استرس و اضطراب در سنگ کلیه

همان طور که ثابت شده استرس و اضطراب در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد می کند، در ابتلا به سنگ کلیه هم بی تاثیر نخواهد بود. قطعا کودکانی را که دچار تنش و اضطراب بوده اند را در بین افراد نزدیک خود داشته اید. اضطراب سبب کم تحرکی، چاقی و بالا رفتن خطر ابتلای این افراد به سنگ کلیه می شود. بر اساس تحقیقات پزشکی استرس دفع اسید اوریک و کلسیم را مختل می کند. در مقابل دفع منیزیم بدن بیشتر شده و باعث سنگ ساز شدن کلیه افراد می گردد.

تاثیر دمنوش های گیاهی در درمان سنگ کلیه

بعضی از دمنوش های گیاهی می توانند تاثیرات خارق العاده ای در بهبود وضعیت سنگ کلیه شما داشته باشند. عناصر موجود در ترکیبات گیاهی سرعت دفع سنگ کلیه را افزایش می دهد. علاوه بر سرعت دفع این گیاهان درد ناشی از سنگ کلیه را در بیماران کاهش می دهد. در ادامه به بررسی چند گیاه موثر بر درمان خانگی فوری سنگ کلیه می پردازیم.

گزنه

این گیاه استثنایی دارای ویژگی های منحصر به فردی در طب سنتیاست. لاغری، درمان موخوره، از بین بردن لک های پوستی، کنترل عفونت های رحم، درمان سرماخوردگی، برطرف کردن کم خونی و اسهال، مقابله با پوکی استخوان و از همه مهم تر درمان سنگ کلیه از مزیت های گیاه گزنه است.

گیاه گزنه برای خرد کردن سنگ ها و همچنین کنترل عفونت های ادراری بسیار موثر می باشد. می توان از برگ، ساقه یا ریشه گیاه گزنه برای درمان عفونت های مثانه و سنگ های مثانه استفاده کرد.

خارخاسک

عرقیات گیاهی مانند عرق خارخاسک در درمان و کنترل سنگ کلیه بسیار مفید هستند. طبع خشک و گرم گیاه خارخاسک به بیشتر شدن حجم ادرار در افراد کمک می کند. عرق خارخاسک بسیار موثر در کاهش فشار خون، لاغری، کنترل التهاب و عفونت، تسکین درد، درمان سرفه و از همه مهم تر خرد کردن سنگ های کلیه و مثانه است.

دم اسب

این گیاه حدود 50 نوع مختلف دارد که دارای مقادیر زیادی آلومینیوم، پتاسیم، منگنز و فلاونوئید می باشد. گیاه دم اسب دارای خواص زیادی برای درمان انواع بیماری است و با نام علف هفت بند هم شناخته می شود. رفع سنگ کلیه، عفونت های ادراری، کنترل مشکلات قلبی، جلوگیری از پوکی استخوان و درمان پروستات از جمله خواص درمانی گیاه دم اسب می باشد.

کرفس

کرفس، یک گیاه ویژه برای کنترل، پیشگیری و درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا می باشد. پاکسازی مجاری ادراری از عفونت های مختلف و اسید اوریک، کاهش وزن و کنترل اختلالات خواب و اعصاب از دیگر ویژگی های موثر کرفس است.

 

دفع سنگ کلیه با قوی ترین داروی سنگ شکن عطاری شفا

تمامی این چهار گیاهی که نام برده شد ( گزنه، خارخاسک، دم اسب، کرفس ) به عنوان بهترین ترکیبات گیاهی به حساب می آیند. برای درمان خانگی سنگ کلیه و عفونت های دیگر استفاده از این 4 گیاه در طب سنتی ایرانی اسلامی توصیه شده است. عطاری شفا با سال ها مطالعه دقیق توانسته یکی از قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه را در ایران تولید کند.

این محصول کاملا طبیعی و بدون هیچ مواد افزودنی است. با فرمولاسیون ویژه ای تهیه شده تا اوره و اسید اوریک اضافی را از کلیه ها سریعا دفع کند. داروی سنگ شکن عطاری شفا می تواند به عنوان یک دمونش موثر و گیاهی برای درمان سنگ کلیه، به حساب بیاید. پس برای سفارش این محصول بهتر است همین الان اقدام نمایید. به سایت عطاری شفا مراجعه کنیددر ضمن کارشناسان متخصص این شرکت آماده راهنمایی و مشاوره شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *