درمان شوره سر با چند ترفند ساده

برای درمان شوره سر راه های مختلفی وجود دارد. شوره سر پوسته های سفید رنگی هستند که روی سطح پوست پدیدار می شوند. یکی از مشکلات رایجی که اغلب ما با آن درگیر هستیم شوره سر است. شوره سر به صورت پوسته های سفید رنگ بر روی سطح موی افراد وجود دارد. شاید به جز این مورد عارضه خاصی نداشته باشد اما از نظر زیبایی فرد را دچار نگرانی خواهد کرد.

 

 

همان طور که می دانید شوره سر واگیردار نیست و معمولا با خارش، ریزش مو و قرمز شدن پوست سر همراه می شود. اغلب افراد در این حالت آرامش خود را از دست می دهند در حالی که با راه کارعایی ساده می توان شوره سر را درمان نمود. شوره سر انواع مختلفی دارد و می تواند بر اثر بلوغ یا ابتلا به بیماری های خاص بر روی پوست سر ایجاد شود. 

در صورتی که میزان شوره موی سر کم باشد به راحتی با شامپو و داروهای مراقبت از پوست قابل درمان است. اما گاهی برای درمان نیاز به مراجعه و مشورت به پزشک می باشد. خوشبختانه درمان شوره سر راه حل های مختلفی دارد که در ادامه به ترفندهایی ساده و کاربردی برای درمان سریع شوره سر و راه هایی جلوگیری از ریزش مو اشاره خواهیم کرد.

انواع شوره سر و شکل ظاهری آن بر روی پوست

شوره سر دارای انواع مختلفی است که بر اثر تغییر سن، چربی بیش از حد پوسن و شرایط آب و هوایی بر روی سر افراد نمایان می گردد. بیماری شوره سر به نظافت شخصی هیچ ارتباطی ندارد و معمولا با خارش و التهاب پوست همراه است. این وضعیت دارای شرایط متفاوتی بوده که قطعا با شناخت انواع شوره سر می توان آن ها را درمان کرد.

شوره سر خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند اغلب به شوره خشک مبتلا می شوند. نوع شوره سر این افراد به دلیل بزرگ بودن پوسته های سفید رنگ به راحتی قابل دیدن است. حتی می توان شوره ها را از روی سطح مو به راحتی جدا نمود. سعی کنید به صورت مداوم موهای خود را با آب داغ شستشو ندهید. این نوع شوره در فصول سرد سال پائیز و زمستان بیشتر بوجود می آید. همچنین با خارش زیادی همراه بوده که نباید پوست سر را با خاراندن تحریک کرد زیرا میزان شوره ها بیشتر خواهد شد.

شوره سر چرب

عامل اصلی شوره چرب ترشح بیش از اندازه چربی توسط غدد زیر پوست سر است . ذرات شوره چرب تقریبا به همدیگر چسبیده و سخت تر جدا می شود. این نوع شوره سر حالت چرب تر، روغنی تر و رنگ زرد تری نسبت به شوره خشک دارد. همچنین با خارش و ریزش موی سر همراه خواهد بود.

مطالب مرتبط: راه های جلوگیری از ریزش مو

عوامل ایجاد شوره سر

  • ترشحات بیش از حد مجاز غدد تولید کننده چربی سبوم در پوست سر
  • بیماری های عفونی قارچی بر روی پوست سر
  • افزایش رشد مخمرها در اثر نور آفتاب کم در زمستان
  • رطوبت ناکافی مو در فصول سرد سال
  • شامپو نامناسب مو وشستن بیش از حد مو با شامپو
  • تماس مستقیم و شلاقی آب داغ با موها
  • استفاده بیش از حد از برس مو در طول روز
  • محصولات مراقبت از پوست و مو نامناسب و تقلبی
  • رژیم غذایی نامناسب و ابتلا به مالاسزیا
  • استرس زیاد و در معرض گرد و خاک بودن
  • تغییر مداوم و سریع محصولات مراقبتی پوست و مو
  • قرار گرفتن در معرض تابش شدید آفتاب
  • فشار روی پوست سر با گذاشتن کلاه، هدبند
  • استفاده بیش از حد از حالت دهنده هایی نظیر ژل، تافت و یا اسپری مو

 

درمان سریع شوره سر با روش های خانگی

درمان سریع شوره سر با روش های خانگی – عطاری شفا

 

روش های از بین بردن شوره سر

برای ازبین بردن شوره سر می توان از محصولات مراقبتی ضد شوره کمک گرفت. محصولاتی مانند شامپو ضد شوره و مواد طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، آلوئه ورا، آب لیمو، جوش شیرین و سرکه سیب که ضد شوره هستند استفاده نمود. همچنین می توان از داروهای گیاهی درمان سریع شوره سر عطاری شفا برای از بین بردن انواع شوره سر کمک گرفت.

روغن نارگیل

این روغن با خاصیت مرطوب کننده طبیعی و در درمان شوره سر ناشی از خشکی پوست سر موثر است. برای بهبود و از بین بردن شوره سر 3 تا 5 قاشق چایی خوری از روغن نارگیل به به مدت یک ساعت بر روی پوست سر خود قرار دهید سپس با شامپو بشوئید.

روغن زیتون

این روغن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی بوده و باعث نرمی و استحکام بیشتر مو می شود. برای درمان شوره سر روغن زیتون را شب ها به پوست سر بزنید و صبح آن را بشوئید و خشک نمائید.

آلوئه ورا

این گیاه طبی در تسکین پوست سر، درمان ریزش، جلوگیری از شوره و چربی اضافی پوست سر موثر است. سر برگ آلوئه ورا را بر روی پوست سر بمالید سپس موهای خود را بشوئید.

آب لیمو

لیمو یک گیاه عالی حاوی ویتامین سی بوده و در درمان ریزش، شوره و چربی پوست سر موثر است. برای از بین بردن شوره سر آب لیمو را به اندازه 2 قاشق چای خوری بر روی پوست سر مالش داده سپس موهای خود را آبکشی نمائید.

جوش شیرین

این ماده طبیعی را بر روی پوست سر ماساژ دهید سپس آبکشی نمائید. جوش شیرین چربی پوست سر را گرفته و مانع از ایجاد شوره می شود.

سرکه سیب

ابتدا سرکه سیب را با آب مخلوط نمائید از 15 تا 60 دقیقه می توانید آن را روی موهای خود قرار دهید. سرکه سیب در ترمیم آسیب های مو موثر بوده و ظاهری ابریشمی و نرم به مو‌ می دهد.

 

بهترین راهکارهای درمان شوره سر در طب سنتی

بهترین راهکارهای درمان شوره سر در طب سنتی – عطاری شفا

 

داروی گیاهی درمان قطعی شوره سر عطاری شفا

عطاری شفا برای درمان قطعی شوره دارویی کاملا گیاهی و ارگانیک تهیه کرده است. لازم به ذکر است که این داروی گیاهی درمان ریزش موی سر ،موخوره و شوره ،خارش و چربی سر را شامل می شود. بهترین درمان های خانگی شوره سر در طب سنتی را با مصرف داروهای گیاهی عطاری شفا تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *