انواع ریزش مو، راه های درمان سریع ریزش مو، پیشگیری از ریزش مو

ریزش موی سر در مردان و زنان از مشکلاتی است که امروزه اغلب افذاد با آن درگیر شده اند. در این حالت فردی که دچار بیماری ریز مو شده است به دنبال راه حل سریع برای درمان ریزش مو است. قبل از اینکه به دلایل اصلی ریزش مو بپردازیم لازم است که درباره ریزش مو اطلاعاتی داشته باشید.

 

درمان ریزش مو با طب سنتی

درمان ریزش مو با طب سنتی

 

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که بیماری ریزش مو را از کجا تشخیص دهیم؟

راه حل های درمان سریع و خانگی ریزش مو چیست؟

آیا دارویی برای جلوگیری از ریزش و تقویت و پر پشت کردن مو وجود دارد؟

چگونه جلوی ریزش موی شدید را بگیریم؟

اگر به دنبال جواب سوال های بالا هستید با ما در عطاری شفا همراه شوید تا اطلاعات کافی در این زمینه به همراه راه حل کاملا طبیعی، گیاهی و ارزان برای درمان ریزش مو به شما ارائه کنیم.

اگر بعد از استحمام و شانه زدن تعداد زیادی مو از دست بدهید در واقه دچار بیماری ریزش مو شده اید که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. البته لازم است به این نکته توجه کنید که ریزش روزانه بین 50 تا 100 عدد تار مو کاملا طبیعی خواهد بود، پس جای نگرانی وجود ندارد. اما چه دلایلی برای ریزش موی افراد می تواند وجود داشته باشد. در ادامه به بررسی و ارائه راه کار و یک داروی درمان کننده ریزش موی سر، مو خوره، شوره، خارش و چربی موی سر کاملا طبیعی و گیاهی ساخت عطاری شفا می پردازیم.

 

مهمترین دلایل ریزش مو و راه درمان آن با بهترین راهکارها

مهمترین دلایل ریزش مو و راه درمان آن با بهترین راهکارها

 

مهمترین دلایل ریزش مو و راه درمان آن با بهترین راهکارها

از مهمترین دلایل ریزش مو می‌توان به ژنتیک، آب‌وهوا، تغییرات هورمونی، استفاده از داروهای مختلف، افزایش سن، استرس و فشارهای روحی، استفاده از شامپو و رنگ موهای نامناسب، تغذیه و … اشاره کرد. در ادامه به بررسی علت ریزش مو خواهیم پرداخت:

عفونت‌ یا بیماری قارچی

بیماری های عفوی می تواند یکی از علت های ریزش شدید مو در افراد باشد. یکی از مهم ترین دلایل اصلی ریز مو عفونت قارچی کرم حلقه دار است. این عفونت به شکل دایره ای قرمز شکل یا کورک ظاهر می شود. به مرور در سر افراد بیمار پخش شده و منجبر به طاسی سر می گردد.

کمبود مواد مغذی

در رژیم غذایی خود به اندازه مناسب از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی را قرار دهید. زیرا کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی باعث ریزش مو می‌شود.

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک – علت ریزش مو زنان

دلیل اصلی ریزش مو در بسیاری از بانوان، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)  است. دلایلی که باعث این بیماری می گردد شامل اضافه وزن، سبک نادرست زندگی و عدم تعادل هورمونی در زنان است. سندروم تخمدان پلی کیستیک بر روی قاعدگی تاثیر می گذارد و باعث ریزش موی سر زنان خواهد شد.

وراثت

وجود ژن طاسی ارثی یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو است. ریزش موی ارثی درمان ندارد اما در بانوان این احتمال کمتر است و به صورت نازک شدن مو یا نواحی طاس کوچک نمایان می گردد.

استرس

یکی از دلایل اصلی ریزش مو استرس است که با نازک شدن پوست سر و ریزش موی سر همراه خواهد بود. اختلال مو کنی (تریکوتیلومانیا)، طاسی منطقه‌ای و تِلوژن اِفلوویِم سه نوع از ریزش مو هستند که با استرس مرتبط هستند. 

مواد شیمیایی

از دیگر عوامل اصلی ریزش مو استفاده از اسپری های حالت دهنده شیمیایی و سشوار است. حرارت و مواد شیمیایی باعث آسیب به مو و از بین رفتن بافت آن می شود. همچنین در صورت بستن موها به صورت محکم، ریشه مو تحت تاثیر فشار شدید قرار گرفته و دچار ریزش مو خواهید شد.

مصرف دارو

عوارض جانبی مصرف داروهای خاص درمان عفونت ها با عدم تعادل هورمونیسبب ریزش شدید مو می شود.

ریزش مو در بارداری و بعد از بارداری

بسیاری از بانوان در دوران بارداری و بعد زایمان، ریزش شدید مو را تجربه می‌کنند. این به دلیل تغییرات در سطح هورمون‌های بدن ما در در طول دوران بارداری است. ریزش مو بر اثر بارداری معمولاً پس از زایمان متوقف می‌شود.

راه حل های موثر در درمان ریزش مو

بسیاری از افراد دچار ریزش موی به دنبال راه‌های سریع درمانی برای قطع یا بهبود ریزش موی خود هستند. در ادامه به بررسی راه‌های درمان پیشرفته ریزش مو خواهیم پرداخت. همچنین بعد از درمان ریزش موی سر می توانید از روغن گیاهی تقویت مو، ضخیم کردن مو، درمان ریزش مو عطاری شفا استفاده نمائید.

درمان ریزش مو به روش لیزر تراپی

افذادی که بر اثر ژنتیک و یا شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند با استفاده از روش لیزر تراپی می توانند به بهبود تراکم موی خود کمک کنند. لیزر درمانی در درجات کمتر می تواند به بهبود تراکم مو در این افراد کمک شایانی کند. این روش درد و تورم کمتری نسبت به جراحی دارد. این روش درمانی اغلب به افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک توصیه می شود. در لیزر تراپی تابش پرتو لیزر به صورت متمرکز به پوست سر فرد بیمار انجام می گردد.

درمان ریزش مو با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

برای تحریک مو در مناطقی که دچار ریزش شده از تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به پوست سر استفاده می شود. در این روش به کمک یک سانتریفیوژ پلاکت خون را جدا کرده و به پوست سر تزریق می کنند.

درمان ریزش مو به روش مزوتراپی

در روش مزوتراپی با تزریق مواد مختلف تقویتی به درون پوست سر، توسط یک سرنگ به لایه درم پوست یا میانی به درمان ریزش مو کمک می شود. این ترکیبات می‌توانند شامل ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، آمینو اسیدها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و داروها باشند. 

درمان خانگی ریزش مو

در طب سنتی با استفاده داروها و روغن های گیاهی برای درمان خانگی ریزش مو استفاده می کنند. استفاده از داروهای گیاهی پوست و مو عطاری شفا یکی از روش های پر طرفدار در بین عموم مردم است. عطاری شفا نیز در این زمینه اقدام به تولید داروهایی با استفاده از گیاهان دارویی سنتی نموده است. شما می توانید با خرید این دارو و روغن های گیاهی تاثیر شگفت انگیز آن را در زمان بسیار کوتاهیی ببینید.

اگر برای درمان ریزش مو در خانه به دنبال استفاده از گیاهان دارویی هستید. ما به شما حنا و سدر را توصیه می کنیم. این گیاهان دارویی خاصیت ضد التهابی دارند و ریزش مو بر اثر التهاب را کمتر می کنند. در این خصوص می‌توانید از این مواد با استفاده از روش‌های زیر برای کاهش ریزش مو استفاده کنید:

  • مالیدن پودر مصطکی با مورد یا حنا مخلوط کرده و روی پوست سر
  • ترکیب پوسته سبز گردو و حنا
  • ترکیب روغن بادام تلخ و عسل

 

چه غذاهایی برای درمان ریزش مو بخوریم

چه غذاهایی برای درمان ریزش مو بخوریم

 

چه غذاهایی برای کاهش و درمان ریزش مو بخوریم؟

در ابتدای این مقاله از تاثیر مواد مغذی و ویتامین ها در ریزش مو صحبت کردیم. کمبود ویتامین و مواد مغذی نیز می‌تواند موجب ریزش مو شود. در ادامه برخی مواد غذایی که مصرف آن‌ها به ریزش مو کمک می‌کند اشاره می‌کنیم.

  • ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین
  • تخم مرغ
  • سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج
  • انواع میوه‌ها
  • آجیل و دانه‌ها
  • مواد پروتئینی مثل گوشت و حبوبات

 

را‌ه های جلوگیری و پیشگیری از ریزش مو در خانه

را‌ه های جلوگیری و پیشگیری از ریزش مو در خانه

 

را‌ه های جلوگیری و پیشگیری از ریزش مو در خانه

بسیاری از افراد برای جلوگیری از ریزش مجدد موی خود پس از درمان هستند. ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. هر فردی به نوبه خود به دنبال راه‌حلی برای درمان ریزش مو می‌گردد. روش‌های جلوگیری از ریزش مو می‌تواند سرعت ریزش مو را کمتر کند. ریزش مو می‌تواند به دلیل شرایط خاصی ایجاد شود و موقت یا دائمی باشد. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم و راه کارهایی برای جلوگیری از ریزش مو را معرفی می کنیم.

روزانه شامپو نزنید

استفاده از شامپو و نرم کننده اگر چه برای تمیزی و بهداشت فردی مفید هستند. اما استفاده روزانه از این مواد شیمیایی تاثیر منفی بر روی پوست و موی سر شما خواهند گذاشت. استفاده روزانه از شامپو، مو را خشک می کند و تارهای مو دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند.

استفاده کمتر از محصولات شیمیایی

بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی به دلیل داشتن مواد شیمیایی مضر بای مو، اگر بیش‌ازحد استفاده شوند، باعث ضعیفی مو و در نهایت ریزش آن‌ها می‌شوند. در صورت رنگ کردن مو با مواد شیمیایی حتما مدتی به موی خود استراحت دهید. زیرا استفاده مکرر از رنگ ها برای مو باعث سوختگی و ریزش مو می‌شود.

مواد غذایی مناسب مصرف کنید

برای حفظ سلامتی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن، مواد غذایی بسیار مهم هستند. مواد غذایی همچون پروتئین، اسید چرب امگا ۳، عنصر روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی، منیزیم و سلنیوم بریا کاهش ریزش مو و تقویب موها بسیار مفید هستند.

موها را به طور طبیعی خشک کنید

 به دلیل اینکه مو پروتئین خالص است، حرارت بالا به پروتئین مو آسیب می‌رساند. حتما بعد از دوش گرفتن اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند. هرگز از شسوار استفاده نکنید زیرا به موهای شما آسیب جبران ناپذیری خواهد رساند.

 

پیشنهاد خریدداروی تقویت مژه و ابرو، تقویت پیاز مو عطاری شفا 100 درصد تضمینی

 

 

 

بررسی کامل انواع مدل های ریزش مو

بررسی کامل انواع مدل های ریزش مو

 

بررسی کامل انواع مدل های ریزش مو

ریزش مو یا آلوپسی انواع مختلفی دارد که در این ادامه به بررسی علت پیدایش انواع ریزش مو و روش های درمان هر یک می‌پردازیم. همچنین باید بدانید که برخی انواع مدل مو مثل موی بافته، دم‌اسبی محکم و اکستنشن مو موجب ایجاد تنش و تروما در فولیکول مو می‌شوند که خود به ریزش مو دامن می‌زند.

مراحل الگوی ریزش موی مردانه

مراحل الگوی ریزش موی مردانه

 

ریزش مو با الگوی مردانه

هر زمان پسس از بلوغ ممکن است ریزش مو در مرداناتفاق بیفتد. در مردان ریزش مو از شقیقه ها شروع شده و در اطراف و بالای سر ادامه پیدا می کند. در این افراد حلقه ای از مو در اطراف کف سر باقی می ماند. مردانی که به این الگوی ریزش مو دچار می شوند در نهایت کچل خواهند شد.

 

مراحل الگوی ریزش موی زنانه

مراحل الگوی ریزش موی زنانه

 

ریزش مو با الگوی زنانه

 بسیاری از زنان با افزایش سن دچار نازکی مو خواهند شد. اما خط مو معمولاً کاهش نمی‌یابد. زنانی که این الگوی ریزش مو را تجربه می کنند طاس نمی شوند، بلکه فقط دچار نازکی شدید مو خواخند شد.

 

الگوی ریزش موی آندروژنتیک

الگوی ریزش موی آندروژنتیک

 

الگوی ریزش موی زمانه و مردانه آلوپسی آندروژنتیک

بیشتر زنان و مردان به آلوپسی آندروژنتیک که شایع‌ترین نوع ریزش مو است دچار خواهند شد. این بیماری ارثی است و به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا ریزش موی زنانه شناخته می‌شود. این نوع الگوی ریزش مو را می توان با دارو و جراحی کنترل نمود.

 

الگوی ریزش موی سیکاتریسیل

الگوی ریزش موی سیکاتریسیل

 

الگوی ریزش موی آلوپسی سیکاتریسیل

نوع نادری از ریزش مو وجود دارد، این نوع ریزش آلوپسی سیکاتریسیل که به نام آلوپسی اسکار نیز شناخته می‌شود. در این بیماری فولیکول های مو بر اثر التهاب از بین می روند و باعث ایجاد بافت اسکار در جای خود می‌شود. پس از تشکیل بافت اسکار، موها نمی‌توانند دوباره رشد کنند.

در این حالت ریزش مو یا خیلی آهسته و بدون علامت اتفاق می افتد. یا بسیار سریع و ناگهانی شروع به ریزش می کند. از علائم این الگوی ریزش می توان به خارش شدید، تورم و ایجاد ضایعات قرمز یا سفید روی پوست سر اشاره کرد. این مدل از ریزش در زنان و مردان در هر سنی رخ خواهد داد که ممکن است شبیه بثورات پوستی باشد.

 

الگوی ریزش موی آناژن افلوویوم

الگوی ریزش موی آناژن افلوویوم

 

الگوی ریزش موی آناژن افلوویوم

آناژن افلوویوم ریزش سریع مو در اثر درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی است. در این درمان تولید فولیکول های موی سر و سایر قسمت های بدن با از بین بردن سلول های سرطانی متوقف می شود. در نهایت پس از شیمی درمانی موهای بدن و سر به صورت خود به خود شروع به رشد خواهند کرد.

 

الگوی ریزش موی سکه ای

الگوی ریزش موی سکه ای

 

الگوی ریزش موی ریزش موی سکه‌ای

آلوپسی آره آتا یا همان ریزش سکه‌ای مو یک بیماری خود ایمنی است. در این الگوی ریزشی سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله می کند. در اثر آن مو دچار ریزش شده و از رویش مجدد آن جلوگیری می کند. این نوع از ریزش هم کودکان و هم بزرگسالان درگیر خواهند شد و بدون علائم و ناگهانی دچار بیماری ریزش مو می شوند.

 در این وضعیت موهای سر به صورت سکه‌ای یا قسمت‌های کوچک ریزش پیدا می‌کند. همچنین سایر قسمت‌های بدن از جمله ابرو و مژه نیز ممکن است ریزش کنند. با گذشت زمان، این بیماری ممکن است به آلوپسی توتالیس یا ریزش کامل مو منجر شود.

 

الگوی ریزش موی تلوژن افلوویوم

الگوی ریزش موی تلوژن افلوویوم

 

الگوی ریزش موی تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی فولیکول روی پوست سر وارد فاز استراحت چرخه رشد مو‌ که تلوژن نام دارد شوند. این الگو با ریزش مو در تمام سر همراه خواهد بود و به فاز رشد بعدی نخاهد رسید. از دلایل این نوع ریزش می توان به یک رویداد یا وضعیت پزشکی، مانند تیروئید کم‌کار یا پرکار، زایمان، جراحی یا تب خیلی شدید، کمبود ویتامین یا مواد معدنی اشاره کرد.

تلوژن افلوویوم معمولاً سه ماه پس از مشکل پزشکی یا رویدادهایی که گفتیم شروع شده و شش ماه بعد با بهبود وضعیت، متوقف می‌شود. اما به دلایلی که برای پزشکان نامشخص است، این نوع ریزش مو ممکن است در برخی افراد سال‌ها ادامه داشته باشد. تلوژن افلوویوم به طور کلی منجر به طاسی کامل نمی‌شود. اگرچه ممکن است روزانه 300 تا 500 تار مو را به خصوص در قسمت شقیقه‌ها از شما بگیرد.

 

قارچ پوست سر یا تینیا کروریس

قارچ پوست سر یا تینیا کروریس

 

قارچ پوست سر یا تینیا کروریس

این بیماری یک عفونت قارچی است که به آن کرم حلقوی پوست سر نیز می‌گویند. شایع ترین علل ریزش موی کودکان به شکل دایره ای و لکه های طاسی هم می باشد. در این الگوی ریزش در نواحی آسیب دیده قرمز یا پوسته پوسته می شود و پوست دچار خارش خواهد شد.

در این وضعیت زخم‌ها یا تاول‌هایی که چرک ترشح می‌کنند نیز بر روی پوست دیده می‌شوند. اگر این بیماری به موقع تشخیص داده و درمان شود، موهای کودک مورد نظر به طور طبیعی رشد پیدا می‌کند.

 

عطاری شفا با سال ها تجربه در زمینه تولید انواع داروهای گیاهی آماده پاسخ گویی و ارائه مشاوره رایگان به بیماران در زمینه ریزش موی سر است. در صورت نیاز می توانید با ما در تماس باشید تا از راه حل های کاملا گیاهی طب سنتی ایرانی اسلامی در زمبنه درمان انواع بیماری های ریزش موی سر بهره مند شوید.

2 فکر در مورد “ راه های درمان سریع ریزش موی سر و پیشگیری از انواع ریزش مو

  1. ناشناس گفت:

    ما باید چکار کنم که از این بیماری نجات یابد

    1. dr.moghtadaei گفت:

      ریزش مو دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شود اما برای درمان ریزش موی سر می توانید ضمن رعایت نکاتی در برنامه غذایی و مشاوره با عطاری شفا و مصرف داروی درمان ریزش مو این بیماری را کنترل نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *