بهترین داروی گیاهی درمان سنگ کلیه بدون درد

سنگ کلیه سالانه بیش از نیم میلیون نفر را راهی اورانس بیمارستان ها می کند. به طور متوسط از هر 10 نفر در طول زندگی یک نفر درد کلیه را تجربه کرده است. بیماری درد آور سنگ کلیه می تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند. اگر نگاهی به سن افراد کنیم متوجه خواهید شد که تفراد 30 تا 60 ساله بیشترین مبتلایان به انواع بیماری درد سنگ کلیه هستند. این سنگ ها معمولاً در کلیه ‌ها یا در حالب، لوله‌ ای که کلیه‌ را به مثانه متصل می ‌کند، یافت می ‌شوند.

وجود این سنگ ها در کلیه معمولا دارای درد شدیدی خواهد بود. حتی گاهیی ممکن است فر را دچار عفونت و عدم کارکرد کلیه ها بکند. با توجه به پیشرفت های حاصل در زمینه درمان سنگ کلیه بدون درد داروهایی برای این بیماری تولید و روانه بازار مصرف شده است. امروزه داروهای شیمیایی و گیاهی متعددی برای درمان انواع دردهای کلیه وجود دارد.

این داروها دارای مزیت ها و عوارض مختلفی می توئاند باشند. عطاری شفا یکی از قوی ترین داروهای سنگ شکن را با طول درمان کوتاه و بدون درد در این زمینه ارائه کرده است. در مقاله پیش رو به بررسی بهترین داروی گیاهی برای درمان سنگ کلیه می پردازیم. لطفا تا انتها مطلب همراه ما باشید.

چه عواملی باعث ایجاد سنگ در کلیه ها می شود؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین و قوی ترین داروی گیاهی برای درمان سنگ کلیه بپردازیم. بهتر است در مورد علت بروز این بیماری اطلاعات مختصری داشته باشیم. همان طور که می دانید مواد زائد خون گاههی ممکن است در کلیه ها به صورت کریستال هایی جمع شوند. این کریستال ها سبب ایجاد توده هایی سخت به نام سنگ کلیه در فرد بیمار می شوند. 

 

دلایل اصلی تشکیل سنگ در کلیه ها

دلایل اصلی تشکیل سنگ در کلیه ها

دلایل اصلی تشکیل سنگ در کلیه ها به شرح زیر است:

  1.  استفاده از داروهای خاص
  2.  رژیم غذایی نامناسب
  3.  کم بودن مصرف مایعات سالم در طول روز
  4.  زمینه ژنتیکی ارثی ابتلا به سنگ کلیه
  5.  بیماری های زمینه ای
  6.  مشکل در سیستم گوارش

سنگ کلیه چگونه ایجاد می شود؟

سنگ کلیه یک جسم سخت است که از مواد شیمیایی موجود در ادرار ساخته می شود. مواد زائد و شیمیایی معمولا به وسیله کلیه ها دفع می شوند. اگر مقدار این مواد در ادرار بیش از حد معمول باشد سبب ایجاد کریستال های سنگ می شود.

این کریستال ها عناصر دیگر را نیز جذب کرده، به هم می پیوندند و ماده جامدی که سنگ کلیه و مثانه نام دارد تشکیل می شود. سنگ های ایجاد شده ممکن است از کلیه ها خارج نشود و یا به داخل حالب ها حرکت کند. اگر سنگ ها ریز باشند معمولا بدون درد خودشان همراه ادرار دفع می شوند. اما سنگ هایی که بزرگ تر هستند و حرکت نمی کنند باعث ماندن ادرار در کلیه، حالب، مثانه یا مجاری ادراری می شوند. این همان چیزی است که موجب بروز درد خواهد شد.

 

انواع سنگ کلیه

انواع سنگ کلیه

 

انواع سنگ کلیه

به طور کلی چهار نوع سنگ کلیه وجود دارد که هر کدام دارای علائم و ویژگی های منحصر به فرد خود می باشد. هر کدام از این موارد دارای طول دوره درمان و داروی خاص خود است. بهتر است برای تشخیص نوع سنگ کلیه خود با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم اقدام نمائید.

1) اگزالات کلسیم

2) اسید اوریک

3) استروویت

4) سیستین

مهم ترین علائم و نشانه های بیماری سنگ کلیه

بیماری سنگ کلیه زمانی خود را نشان می دهد که این سنگ ها در کلیه شما حرکت کرده و وارد حالب ها بشوند. در صورتی که این سنگ ها در لوله ها گیر کند و جریان ادرار را مسدود یا مختل کند باعث تورم کلیه و اسپاسم مجاری ادراری شده، که می تواند بسیار دردناک باشد.

 

علائم و نشانه های بیماری سنگ کلیه

علائم و نشانه های بیماری سنگ کلیه

 

پیشنهاد مطالعه : حتما مقاله بهترین روش های درمان فوری سنگ کلیه را مطالعه نمائید

علائم داشتن سنگ کلیه که معمولا می توان آن ها را با مصرف بهترین داروی گیاهی برای درمان سنگ کلیه رفع کرد، عبارت است از:

  •  تهوع و استفراغ
  •  کدر یا بدبو بودن ادرار
  •  تکرر ادرار
  •  تب و لرز در صورت وجود عفونت
  •  ادرار صورتی، قرمز یا قهوه ای رنگ
  •  درد شدید در پهلو و پشت، زیر دنده ها
  •  احساس سوزش و درد هنگام ادرار کردن
  •  احساس درد در قسمت تحتانی شکم و کشاله ران
  •  دفع ادرار بیشتر از حد معمول
  • ادرار کردن در مقادیر کم
  •  دردی که به صورت موج می آید و شدت آن در نوسان است

با حرکت سنگ کلیه در دستگاه ادراری میزان و محل درد ممکن است تغییر کند. به همین دلیل نباد در صورت کم و زیاد شدن درد و محل آن نسبت به موضوع کم محلی کرد. بهترین کار برای تشخیص و درمان سنگ کلیه مشورت با پزشک متخصص و انجام آزمایش است.

 

درمان و افتادن سنگ کلیه

درمان و افتادن سنگ کلیه

 

نکات مهم در درمان و افتادن سنگ کلیه

در ادامه مقاله معرفی  بهترین داروی گیاهی برای درمان سنگ کلیه به نکات مهمی اشاره می کنیم که می تواند در دفع راحت تر آن موثر باشد. حتی سنگ های کوچک موجب درد بدی در کلیه ها می شوند و تا زمانی که دفه نشوند این درد همراه شما خواهد بود. بهتر است برای افتادن و برای دفع زودتر و راحت تر سنگ کلیه بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  •  کاهش دادن مصرف نمک 
  •  مصرف به موقع داروها
  •  نوشیدن مایعات فراوان در طول روز 
  •  پرهیز از نوشیدن چای پر رنگ و قهوه
  •  پرهیز از نوشیدنی های گازدار
  •  اضافه کردن آب لیمو تازه به آب

در صورتی که مصرف مایعات شما کم باشد، ادرار شما تیره می شود. در صورتی که اگر مایعات سالم و به اندازه بنوشید ادرار باید رنگ پریده باشد. ممکن است به شما توصیه شود برای جلوگیری از تشکیل سنگ های جدید به نوشیدن مایعات زیاد در طول روز ادامه دهید. اگر سنگ کلیه شما باعث درد شدید شود، ممکن است پزشک شما را برای آزمایش و درمان به بیمارستان بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *